Frågor & svar

Här presenteras svar på de vanligaste frågorna om My Day.
Om du inte hittar svar på din fråga, tveka inte att maila oss på kontakt@myday.se

1. Vad innehåller My Day-asken?

En My Day består av tre delar, och innehåller allt mottagaren behöver för att boka och genomföra sin upplevelse: Asken, en bok med information om våra trevliga arrangörer samt ett värdebevis. Läs mer här.

2. Var köper jag My Days upplevelser?

Information om alla våra återförsäljare finner du här.

3. Hur gör jag om jag vill ångra mitt köp?

Återförsäljarens villkor för återköp gäller. Du måste kunna visa upp kvitto på ditt köp. Du kan endast ångra ditt köp om förpackningen är obruten och asken är i ursprungligt skick. Alla eventuella återköp måste göras i samma butik som din My Day-ask köptes i.

4. Hur ser jag giltighetstiden på min My Day-upplevelse?

Gå in på www.myday.se/kod och fyll i din unika kod som står angiven på värdebeviset för att se exakt giltighetstid. Värdebeviset är giltigt 12 månader från köptillfället.

5. Måste jag utföra min upplevelse inom giltighetstiden?

Ja, du måste både boka och utföra upplevelsen innan ditt värdebevis går ut.

6. Hur registrerar jag mitt värdebevis?

För att registrera ditt värdebevis går du till www.myday.se/kod läs mer om registreringen här.

7. Kan värdebevisen delas upp på flera tillfällen?

Nej, värdebevis måste alltid användas vid ett och samma tillfälle.

8. Hur bokar jag min upplevelse?

Du bokar själv din upplevelse hos vald arrangör. Läs mer här.

9. Kan jag ändra min bokning?

Respektive arrangörs av- och ombokningsregler gäller. Om du inte dyker upp till en inbokad tid räknas värdebeviset som förbrukat och kan därmed inte användas för att boka ett nytt datum eller en ny upplevelse.

10. Är det någon åldersgräns på min upplevelse?

Respektive arrangörs åldersgränser gäller för de olika upplevelserna. De upplevelser som innehåller alkohol, t.ex. provningar, har 18-årsgräns.

11. Måste jag betala något extra på plats?

Allt som presenteras under ”Det här ingår i din upplevelse” är inkluderat i respektive upplevelse. Vill du/ni köpa till något ytterligare, går det bra att göra det direkt hos arrangören.

12. Kan jag byta hela eller delar av värdebeviset mot kontanter?

Nej, arrangören har ingen skyldighet att ersätta mellanskillnaden på det som ingår i upplevelsen men inte utnyttjas till sitt fulla värde.

13. Vem kontaktar jag om frågor kring min bokade upplevelse?

Alla frågor kring bokade upplevelser tas direkt med vald arrangör. Kontaktuppgifter finns i arrangörens presentation i boken.

Kundservice

Telefon: 08-120 084 00
E-post: kontakt@myday.se
Öppet: Mån-fre 9:00 - 17:00