Frågor & svar

Här presenteras svar på de vanligaste frågorna om My Day.
Om du inte hittar svar på din fråga, tveka inte att maila oss på kontakt@myday.se

En My Day-förpackning innehåller ett värdebevis som mottagaren behöver för att boka och genomföra sin upplevelse/köpa sin produkt. Läs mer här.

Information om alla våra återförsäljare finner du här.

Återförsäljarens villkor för återköp gäller. Du måste kunna visa upp kvitto på ditt köp. Du kan endast ångra ditt köp om förpackningen är obruten och asken är i ursprungligt skick. Alla eventuella återköp måste göras i samma butik som din My Day-ask köptes i.

Gå in på www.myday.se/kod och fyll i din unika kod som står angiven på värdebeviset för att se exakt giltighetstid. Värdebeviset är giltigt 12 månader från köptillfället.

Ja, du måste både boka och utföra upplevelsen innan ditt värdebevis går ut.

För att registrera ditt värdebevis går du till www.myday.se/kod läs mer om registreringen här.

Nej, värdebevis måste alltid användas vid ett och samma tillfälle.

Du bokar själv din upplevelse hos vald arrangör. Läs mer här.

Respektive arrangörs av- och ombokningsregler gäller. Om du inte dyker upp till en inbokad tid räknas värdebeviset som förbrukat och kan därmed inte användas för att boka ett nytt datum eller en ny upplevelse.

Respektive arrangörs åldersgränser gäller för de olika upplevelserna. De upplevelser som innehåller alkohol, t.ex. provningar, har 18-årsgräns.

Allt som presenteras under ”Det här ingår i din upplevelse” är inkluderat i respektive upplevelse. Vill du/ni köpa till något ytterligare, går det bra att göra det direkt hos arrangören.

Nej, arrangören har ingen skyldighet att ersätta mellanskillnaden på det som ingår i upplevelsen men inte utnyttjas till sitt fulla värde.

Alla frågor kring bokade upplevelser tas direkt med vald arrangör. Kontaktuppgifter finns i arrangörens presentation i boken.

En cookie är en liten textfil som sparas i din dator eller mobiltelefon och hämtas under senare besök.

My Day AB använder cookies för att förbättra och förenkla ditt besök på vår hemsida. Vi använder inte cookies för att lagra personlig information och du kan inte identifieras genom dina cookies från myday.se.

Cookies använder vi för att kontrollera om du är inloggad på MyDay eller om du har lagt produkter i din varukorg. Via din webbläsare kan du enkelt radera cookies från din dator eller mobiltelefon. Instruktioner om hur du hanterar och tar bort cookies finns under "Hjälp" i din webbläsare.

Du kan välja att stänga av cookies helt, eller att få ett meddelande varje gång en ny cookie skickas till din dator eller mobil. Om du gör detta kommer myday.se inte att fungera korrekt för dig.

Tredjeparts-cookies Vi använder tredjeparts-cookies för att samla in statistik i analysverktyget Google Analytics. Tredjeparts-cookies används också för retageting-kampanjer.

De cookies som används är permanenta och temporära cookies (sessionscookies). Permanenta cookies lagras på din dator eller mobil som längst i 6 månader. Om du vill läsa om cookies och om vad den nya lagen innebär kan du göra det på ansvarig myndighets hemsida.

Kundservice

Telefon: 08-120 084 00
E-post: kontakt@myday.se
Öppet: Mån-fre 9:00 - 17:00